random list of europe trip observations
1. only 1 hotel had sheets on the bed. the others were just a fitted sheet with a comforter. why don’t europeans use top sheets?
2. with so many dogs they really need pooper scooper laws, dog crap all over is unattractive
3. berlin is amazing but they have a graffiti problem, and not in a good artistic way.
4. berlin was built on a swamp, and does still smell like swamp gas at times
5. james bond movies are pretty terrible. especially in german
6. suicidal squirrels! as seen on german mtv commercials
7. i probably wouldn’t return to london as a tourist any time soon. shows not included.
8. i think i’ve seen all i wanted to in cologne, and would not return soon, shows not included.
9. i would stop by gent if i was near by for a day to see the castle and things i missed
10. i’d stop by brussels for a day if near by, since i really didn’t see much of the place
11. i would not return to amsterdam, shows not included.
12. i’d absolutely return to berlin asap.
13. so far recordings of london 1,3,4 and amsterdam 2 which i’m getting cuz i missed “the fragile” grrr
14. the trains, trams and subways of belgium, amsterdam and berlin i suspect are losing alot of money. you don’t run your ticket through a scanner like in london, or toronto, or NY, you just are expected to buy a ticket and have it in your pocket i guess. and by the end of the trip my conscious didn’t bother me about it anymore and i stopped buying tickets to use the U and S Bahns in berlin. there was also no reason to have bought any train/tram tickets in gent or brussels either. even our side trip to lede on a Belgian train they never looked at our ticket. amazing really.
15. just because i’m skinny does not mean that A. i will move for you at the rail or B. you are allowed to spread out all over your airplane seat and into my personal space
16. belgian waffles are the best food ever. and stroopwafles (sp big time, gotta find out what they’re really called). and aside from that the only “ethnic” native food that i ate during the trip was italian haha
17…Trent’s Berlin2 Speech *couldlistentotrentallday*

18. bikes. bikes everywhere. more bikes than people. i almost got ran over by one that came out of no where in gent. and they’re all old bikes, like my mom rode in the 50s when she was a kid. didn’t see any nice new bikes at all. maybe they all get stolen…
19. the continent seems to not believe in take away beverages. it got tough to find a place with paper cups to take coffee and tea to the queues. especially brussels. or even bottles of water. at one point sue and i bought water from the bar next door in brussels…in glass bottles that the bar tender let us take outside as long as we brought them back…and unlike in the states where there is always a gas station or convenient store to buy bottles at, there were way fewer over there.
20. my uk cell phone bill is 163$ hahahahahahahahah
21. i am tired of airports and museums and looking at my pictures of the Dom
22. oh yeah, on the plane in gatwick, taxing to the runway we pass an airplane with the engine on fire. yeah they have a huge fake plane that randomly starts on fire so firemen can practice putting them out, like the fireman training facilities here. i thought it was pretty neat, but for anyone who didn’t realize it was a fake plane…scary.

things that happened while i was gone
1. voted to remain on the CTRC board and remain secretary
2. voted onto the toke committee at work, and today voted in to be…secretary. hahaha
3. i missed hockey
4. i missed kitty
5. bono has nice short hair now, very pop era. and apparently he was in berlin on sunday LOL and he looks really cute again.

Comments are closed.

Post Navigation